Wnętrze dawnej szkoły zachowało wiele oryginalnych elementów z przeszłości, co nadaje mu wyjątkowy urok. Wśród tych elementów znajdują się stare, drewniane ławki z czasów międzywojennych, na których siedziały pokolenia uczniów. Regały wypełnione są książkami, pomoce naukowe oraz inne przedmioty związane z edukacją, które odzwierciedlają atmosferę szkolnych lat minionych.
W tej wyjątkowej przestrzeni można podziwiać twórczość Jana Puka, – statyczne, jak i ruchome zabawki ludowe oraz sprzęty gospodarskie, niekiedy architekturę wiejską, takie jak wiatraki czy zagródki.
"Od początku świata drewno człowiekowi służyło, ja go pokochałem. Ze mną będzie żyło, będę z niego robił piękne dzieła, aby sztuka ludowa nigdy nie zginęła."
Jan Puk
Jan Puk jest nie tylko wybitnym rzeźbiarzem, ale także ludowym poetą i propagatorem tradycji lasowiackiej. Poprzez swoje prace rzeźbiarskie opowiada o tej tradycji, co zaowocowało wystawami w wielu renomowanych muzeach, takich jak Muzeum Zabawkarstwa w Kielcach, Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej czy Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie. Jego prace można również znaleźć w szkolnych izbach historycznych oraz zbiorach prywatnych w kraju i za granicą, ale przede wszystkim w jego własnym domu.
Za swoją działalność Jan Puk został uhonorowany wieloma nagrodami i odznaczeniami, w tym Odznaką Zasłużony Działacz Kultury, Odznaką Honorową – Za Zasługi dla Oświaty, Złotym Krzyżem Zasługi oraz Medalem Komisji Edukacji Narodowej. W 2022 roku otrzymał prestiżową Nagrodę im. Oskara Kolberga „Za zasługi dla kultury ludowej” w kategorii „twórców z dziedziny plastyki i folkloru muzyczno-tanecznego”, a także Nagrodę im. Michała Marczaka.
Prace Jana Puka są unikatowe zarówno na skalę europejską, jak i światową. Tworzy zarówno statyczne, jak i ruchome zabawki ludowe oraz sprzęty gospodarskie, niekiedy architekturę wiejską, takie jak wiatraki czy zagródki. Jego ruchome zabawki odzwierciedlające ginące zawody i czynności cieszą się szczególnym zainteresowaniem. Co istotne, wszystkie jego dzieła są tworzone bez użycia gwoździ i nie są malowane, co dodatkowo podkreśla ich autentyczność i tradycyjny charakter.